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07/01/2009 23:22

O FANTÁSTICO mundo dos RPGs de SNES [Bons tempos]

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The Doug

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Estou adicionando novamente este meu tópico no fórum novo. Ele ficou quase 1 ano e meio no recomendados. Vou adicionar vários outros jogos em breve.

Estou reupando as imagens q foram bloqueadas. Em instantes o tópico vai voltar ao normal.


*NOVO* : Postem comentários sobre os jogos q eu adiciono junto com as fotos e indico o user q comentou. Podem fazer de qq jogo. Falou......


Este tópico vai mostrar a mágica dos Rpgs de Snes. Na minha opinião nenhum outro videogame chegou aos pés do Snes no quesito Rpg. Existem obras primas neste console. É uma época em que os jogos era feitos "`a mão", pra cativar o máximo possível o jogar. Quantas vezes não chorei, senti raiva, alegria, suspense, etc.... jogando rpgs de Snes.
Quero compartilhar com vcs um pouco dessdes jogos.
Todas as análises foram feitas por mim. Não é uma análise profunda, só falo um pouco do jogo e o que senti jogando cada um.

Bom, vamos lá.


Chono Trigger

O que posso falar deste jogo? Simplesmente o melhor rpg já feito na minha opinião. Tudo nele foi bem feito. os gráficos, a música, e principalmente a história. Lembro que quando comecei a jogar não consegui parar mais. Fiquei alucinado. O jogo te prende muito. Você sempre quer saber o que vem depois e tudo é maravilhoso. Quem não se emocionou quando o sapo Glen pega a Masamune, ou quando o robo começa a apanhar dos seus amigos?
Não existem palavras pra descrever esse jogo. Quem não gosta desse jogo boa pessoa não é..... É o requisito número um pra qualquer fã de Rpg. Mesmo quem não gosta de Rpg não tem como não gostar desse jogo. É só jogar CT pra seu conveito mudar sobre esse estilo de jogo.

Abaixo Estão algumas fotos:




Star Ocean

Este é outro jogo fenomenal. É uma pena que na época do Snes muitos clássicos só foram lançados no Japão. Ainda existem uns 50 RPGs de Snes que só foram jogados no Japão. Mas graças à Dejap (www.dejap.com) podemos curtir essa obra prima.
Este é um dos maiores jogos de Snes. Possui 48Mb e vinha com um esquema de compactação que demorou para os tradutores e desenvolvedores de emuladores conseguir quebrar. Hoje o zsnes já roda ele sem a necessidade de pack gráfico. Esse jogo demorou mais de 3 anos pra ser traduzido (pouco se comparado com o DQ6 q vai completar 10 anos), e eu lembro que o hd do DarkForce (criador da Dejap) deu pau e ele perdeu tudo o que tinha feito quando estava pra terminar a tradução. Aí ele fez uma campanha pra receber doações pra poder levar o hd numa empresa de recuperação de dados. No final ele conseguiu recuperar boa parte dos dados, mas uma porcentagem foi perdida porque a empresa não era das melhores e fez cagada com o hd. Mas no final tudo deu certo.
Eu joguei este jogou a pouco tempo atrás, cerca de 2 anos, e foi uma das melhores experiencias em jogos que já tive. Esse jogo é muito lindo e muito divertido. Faz você lembrar da época de ouro dos videogames. Quem nunca jogou não deve perder mais nenhum minuto...... A história é muito da hora e te prende do começo ao fim. Terminei esse jogo em duas semanas (rápido pra quem trabalha e estuda e não tem muito tempo pra jogar). Também praticamente varei algumas noites jogando. O foda foi o sono no outro dia. Mas valeu a pena.

Alguams fotos:



Tales Of Phantasia

Este é outra obra-prima. Também só foi lançado no Japão, mas foi traduzido pelo pessoal da Dejap.
Esse jogo é muito legal. Comecei a jogá-lo e não parei mais. A história é muito legal, a trilha sonora é fantástica, e os gráficos animais. Tem até uma tradução pra portugues desse jogo. Este tb é um dos maiores do snes, com 48Mb. Esse é um jogo obrigatório......

Aí vão algumas fotos:





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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:23
Romancing Saga 3

Esse jogo tb é muito legal. É outro jogo q só foi lançado no Japão e que podemos jogar agora graças à tradução de alguns fãs......

O jogo é um pouco diferente, onde vc escolhe um personagem no início e o jogo se desenrola ao redor deste personagem. Vc vai ver o jogo pela visão do carinha q escolher. É legal pq da pra jogar várias vezes e ver o jogo por vários ângulos. Os gráficos são muito bons e a história é muito legal. Indispensável para qualquer jogador de RPG.....

Fotos:




Tengai Makyou - Far East of Eden

Este é o jogo que eu mais espero jogar no Snes. Só foi lançado no japão e ainda não tem tradução pro inglês. A dejap começou a traduziu e conseguiu descomprimir os gráficos, pois esse jogo vinha com um chip especial de compactação. Agora são outros caras q estão continuando a tradução, mas até agora tá indo muito devagar.
Esse é o maior jogo de Snes, com 72Mb.
Parece ser um jogo fantástico, e não vejo a hora de joga-lo.
Alguams fotos:






Treasure Hunter G

O RPG com melhores gráficos de Snes. Bate até Chrono Trigger. Tb só foi lançado no Japão, mas foi traduzido por um cara chamado Metalhawk.

History

Treasure Hunter G is an RPG released for the Super Nintendo in Japan in 1996. It was developed by Hal and distribute by Squaresoft. The unofficial English translation was completed by Metalhawk (site currently down) in September of 2002. Much like Super Mario RPG, Treasure Hunter G also was made up of pre-rendered 3D graphics. This was also the last Squaresoft title for the Super Nintendo. Soon after was the shocking moment when Squaresoft left Nintendo saying, "OMG N64 sux0rs! it can't handle FF7!"

Battle System

Treasure Hunter G's battle system is quite similar to Final Fantasy Tactics. Attacks and spells have different attack ranges and effects. Like Fire spells and Red's Dash attack target enemies in a straight line, axe attacks push enemies back a space, a spear attack damages the enemy in front of you and then the enemy in back of you, etc. Instead of a movement span, you've got ACT (abbreviation for action). The closer you walk towards an enemy, the more ACT is consumed. Different enemies consume a different amount of ACT when you're close. The degree of ACT-consumption is shown by 3 colors: red for most, yellow for moderate, and blue for not much.

My Opinion

Treasure Hunter G is an amazing game! Seriously. The battles are so entertaining and the soundtrack is excellent. The pre-rendered 3D graphics make me scream like a teenage girl at a Backstreet Boys concert. There are scenes that will make you piss in your pants! Like Nintendo, Squaresoft also knows how to push the Super Nintendo to its limits. Like there's this one amazing scene with a pre-rendered 3D whale swimming across a 3/4 view mode 7 ocean! Since Treasure Hunter G was the last RPG that Squaresoft released for the SNES, it's only to be expected for everything about it to be top notch quality. The only thing that annoys me is that characters can only hold up to like 20 items, and you keep on getting more items almost every battle.




Dragon Quest 3

Esse é um dos q eu mais espero jogar também. É um remake do DQ3 pra Nes. Sempre ouvi falar q é o melhor DQ pra Snes, porém só saiu no japão. A tradução deste jogo está uma novela. Já faz uns 7 anos q começaram e até agora nada. A Dejap q começou, mas como ele acabou, o projeto passou pra RPGOne. Os gráficos são maravilhosos




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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:24
Treasure of the Rudras



Treasure of the Rudras is a Squaresoft RPG for the Super Nintendo, released in Japan in 1996. Its Japanese name is Rudora no Hihou (or Rudra no Hihou). Somewhere around 1998, video game emulation and fan translated video games dramatically grew in popularity. Word quickly spread of all the awesome Squaresoft RPGs that were never released in the US. What followed was an eruption of intense hype from RPG fans; they tried, begged fan-based translation groups to translate them. Treasure of the Rudras was one of these games included in the "OMG YOU MUST TRANSLATE IT" category. Unfortunately, the idea to translate Treasure of the Rudras was haunted by a hindering cloud: a bad reputation. Supposedly, RPG fans who knew Japanese played through the game and branded the storyline as terrible, concluding that translating Treasure of the Rudras was a complete waste of time. Another reason behind the flaming was because Treasure of the Rudras was really popular due to it being a Squaresoft RPG with incredible graphics. 'Hardcore' RPG fans tend to hate games that they consider to be too popular, and consider people who like those games 'stupid newbs'. This hindered prospective hackers from working on Treasure of the Rudras. To make matters worse, hackers who tried to translate Treasure of the Rudras gave up because they were unable to crack the mantra system. So for years Treasure of the Rudras was pushed aside and ignored. Those who brought the game up in emulation forums were violently flamed, just for showing interest for 'yet another over-rated Squaresoft RPG'. Those who hadn't even played the game believed the bad things they heard about it, and further supported its bad reputation, further hindering prospective hackers from it. Around 2000, RPG fans rejoiced as they heard the news that J2e Translations (the group responsible for the FF4j translation) announced that they were going to start working on translating Treasure of the Rudras! And then J2e Translations eventually shut down and took all their translations with them. RPG fans mourned the loss, but continued to persist for its translation, and continued to get flamed when mentioning the game in emulation forums. Then... years later... when those who yearned for Treasure of the Rudras had given up all hope... the most active translation group, Aeon Genesis Translations, announced their secret translation project: the translation of Treasure of the Rudras! In July of 2003, RPG fans cried tears of joy when the almighty Gideon Zhi of Aeon Genesis Translations announced their completion of the Treasure of the Rudras English project. Here's my attempt to illustrate the moment when I first heard about it. So that's the history of Treasure of the Rudras. I bothered to point out the details because I feel it's important for you to know that Treasure of the Rudras' English translation was highly anticipated for years. As for the game itself, it has an incredible feature that no other RPG has, which is the ability to create your spells (or rather, 'mantras' as the game calls it). Just type in any word and it will create a mantra. Literally!



Long ago, when the world was yet blanketed in chaos, it is said the Heavens gave order to the chaos. That the Heavens bestowed great power upon the Earth and brought unto it prosperity. Life on Earth was born. Those with great intelligence, the holy race of the Danans. Controlling the seas, the Mermaids. Proud, but arrogant, the Reptiles. And possessing incredible strength, the Giants. However, they did not have the Heaven's favor. And, in time, they disappeared. Then, the Heavens gave birth once again. Life, 'tis said, flourished anew.





Unlike other RPGs, having the proper element-aligned weapons/armor/accessories is VERY important in Treasure of the Rudras. It can dramatically effect your outcome in boss battles. Make sure to save before boss battles so you can start over with the proper equipment, because you won't know what a boss attacks with until you fight 'em (unless you look through a walkthrough beforehand). You'll easily last through most of the game if you always have at least one screen full of general elemental mantras (the mantra list is made up of 4 screens). I have the general mantras listed in my mantra guide. Don't use strong mantras immediately! They'll needlessly suck away your MP. You should gradually add stronger mantras as you progress through the game. And take your time! Days pass by -only- when you accomplish specific event(s).



You must play it!! Treasure of the Rudras kicks so much ass! Whoever said the storyline sucks must be a disgustingly picky version. The storyline rules! I find it very exciting and interesting. Three groups of people learn that the world will end soon so they go off to try and prevent the chaos from happening. I think Treasure of the Rudras has -the- most impressive-looking bosses out of any SNES RPG. Even many of the random battle enemies look awesome. All the enemies/bosses are fully animated the with same technique used in Super Mario RPG. All your characters are fully animated and they each have their own unique animations for specific moves like attacking and casting spells. The soundtrack is great! There are several songs that I like to listen to all the time I feel like opening up the SPC soundtrack. My only complaint is that some points in the game seem too repetitive (go through a dungeon, fight a boss, go through a dungeon, fight a boss, etc.). And don't play Treasure of the Rudras expecting it to be exactly like Final Fantasy 6! Its mantra system makes it a very different game.




Dual Orb 2

History

Dual Orb 2 is an RPG by I'Max, released for the Super Nintendo in Japan in 1994. The unofficial English translation was released in December of 2002 by Nightcrawler's Translation Corporation. Dual Orb 1 also came out for the SNES, but only part 2 is available in English. Toward the right is Dual Orb 2's box.

Prelude Story

Two scientists have lead the world into a prosperous utopia of advanced technology and science. Their quest for knowledge lead them to an orb of infinite power. One of the scientists got consumed by greed and wanted to take over the world with the orb's power. The other scientist managed to defeat the evil scientist at the darkest hour of his wrath. The world was left in ruin, but humanity survived and continued to prosper. All that was left from the days of old is a handful of ruins. Decades later, an evil, power-hungry empire managed to revive the evil scientist. What will become of the present day world now that he has returned? The fate of humanity is left in the hands of a child born from... the heavens?

Battle System

It's a typical turn-based rpg. The only thing that stands out is the weapon system. There are very few weapons in Dual Orb 2; each character can only equip like two or three different weapons throughout the whole game. But there's more to it! Weapons have levels and can be upgraded to higher levels which increase its power. You need to go to a town's local blacksmith in order to do a weapon upgrade (it's a little expensive). When you upgrade a weapon up to level 20, it turns into a super weapon with its own nifty special attack.

Walkthrough

If you ever get stuck, just go to the Pub and talk to everyone. I'm serious! That's ALL you need to do. Everything in Dual Orb 2 revolves around the Pubs. =P Finding out what to do next is so easy. If you really really need a walkthrough then go to the Dual Orb 2 section at Gamefaqs.

My Opinion

Woah... Dual Orb 2... is... awesome! It's such a traditional rpg. The graphics are similar to Breath of Fire's quality. The character sprites are so cute! ^_^ The battles are almost Playstation quality! The battles' backgrounds are some of the best graphics I've seen on the SNES. However, spell/item animations are almost as ghetto-fabulous as SNES Magic Knight Rayearth. There's quite a variety of enemies that you encounter, heh. In one cave, you battle against laptops and 4-wheeler Jeeps. The soundtrack is great! My favorite is the cave theme. The only thing that sucks about the songs is that they're fairly long, and the random battle encounters are quite frequent. So, most of the time, you'll only be hearing the first couple seconds of every song. Ah, and the storyline is excellent! It's unexpectedly serious and emotional. And get ready for a challenge, because most of the boss battles are insanely hard! Overall, Dual Orb 2 isn't up there with FFVI or Chrono Trigger, but it's definitely worth playing if you're an SNES RPG fan. Nightcrawler did a superb job with the English translation. Usually translation projects consist of several people, but Dual Orb 2's project was pretty much just Nightcrawler and his translator. Such devotion! If I were you I would send them a "thank you" e-mail right now.

Final Fantasy 6?

As you play Dual Orb 2 you will notice many similarities to Final Fantasy 6. The sprite style is similar, some graphics are similar, some parts of songs are similar, some aspects of the storyline are similar... things like that. For example, here's Garade's banner. Look familiar? It's FF6's imperial banner of Vector. I don't consider all these FF6 similarities a bad thing. I'm actually glad that Dual Orb 2 has done this. It gives me such a feeling of nostalgia since FF6 is my all-time favorite RPG.





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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:25
Bahamut Lagoon

Mais um ótimo jogo q só saiu no Japão e foi traduzido pela Dejap.

History


Bahamut Lagoon came out in Japan in 1996; it's a strategy/RPG for the Super Nintendo. Ever since the birth of (close to perfected) SNES emulation, devoted Squaresoft fans have eagerly yearned for this title to be blessed in English. Various translation groups said "We'll be the ones to translate it!", but all eventually shut down or dropped the project. The enthusiasm of devoted RPG fans was crushed time and time again. Then one day, the most successful translation group and two of the best hackers/translators took the Bahamut Lagoon translation under their wing. These people are DeJap Translations, Tomato and Neill Corlett. Devoted RPG fans rejoiced and cried tears of happiness upon hearing these glorious news! In June of 2002, hell froze over and the 100% English Bahamut Lagoon patch was finally released.


Battle System


Squaresoft has combined the strategy/RPG style of Front Mission with the traditional Final Fantasy battle system. Much like Shining Force, you move around your units on an overhead-view battlefield. When you confront an enemy unit, you enter a separate scene and battle the enemy like you typically would in any Final Fantasy title. Weapons & armor can be equipped by your characters and you can purchase more from the battlefield salesman or the merchants inside your ship. Defeated enemies always leaving behind various items and/or weapons & armor. Any item in your inventory can be fed to your dragons; each item makes them grow in different ways. Each battle party has their own dragon. You have the option to let them fight whoever they want, fight enemies who are close to you or not fight at all. A dragon's most powerful element is what it will most likely use in battle. Like if fire is its strongest element then it'll attack with various fire attacks. If healing is its strongest element then it'll heal any battle unit or dragon with the lowest HP. Each character "job" has attacks which can be executed at a long distance. If more than one character in a single battle party has the same class, then a single long distance attack will be stronger and consume the MP of the character(s).


Tips & Strategy


There are several advantages and disadvantages with the selection of characters you decide to have in each battle party. Because of that, there really isn't any "wrong" combo. Let's say you have a battle party full of wizards. Their long distance attacks are quite powerful, but their movement span is small and their low defense requires you to heal them quite often. Replacing some of those wizards with Knights, Heavy Armor or a Healer will help balance things out; but you'll have to wave good-bye to strong long distance attacks. On the other hand, using long distance attacks too often won't benefit you in the long run. Attacking an enemy unit directly grants you double experience and money, plus you gain more weapons/armor/items. It all boils down to what you would rather prefer and what you're willing to sacrifice.


My Opinion


Bahamut Lagoon rulz!! =D The graphics and animation makes me piss in my pants, and it'll make you piss in your pants too, dammit. The battles are SO FUN!! Yoyo (one of the main characters) is a slutty, weak-minded whore. Even the almighty Tomato is disgusted by her. Here's a quote from his translation notes:

"She's just plain stupid, and although that's not a problem in the plot, her dialogue and stuff was so stupidly written I wanna barf. Anyway, I didn't have to try too hard to bring across her ditziness."

Heh. =P Anyway, I highly recommend this game. Just, everything about it is awesome. Ah, but the only thing I don't like about Bahamut Lagoon is that most of the dragons are so butt ugly. There's one example toward the left. It's like Slimer from Ghostbusters after three hours of sex with Monica Lewinsky. That little thing next to it is their daughter, because Monica Lewinsky is known for her quick, unnatural births. Oh and one of the old men in it, Sendak, has a crush on the main character. This scene is one example of his lust for young same-sex meat. Lol sorry, I haven't really said much about the game itself in this opinion. Not much comes to mind when I think of Bahamut Lagoon. Just, the game is awesome, go play it.




Final Fantasy 6

Não preciso falar nada desse jogo né. É um clássico absoluto. É tido por muitos como o melhor Final Fantasy disparado.

Um detalha a acrescentar é o fato deste jogo ter sido retraduzido. O jogo originalmente foi lanádo em inglês tb, porém foram feitos muitos cortes, fazendo o jogo ficar bem diferente do original em japones. Então o pessoal da RPGOne traduziu o jogo japones. É altamente recomendável vcs jogarem essa versão traduzida pela RPGOne, pois é muito mais legal.
Abaixo uns comentários:

As mentioned in History, a fan retranslation has been made for Final Fantasy VI. If you're a fan of the game I *highly* recommend for you to play this retranslation. Since it requires the Japanese version of Final Fantasy VI, we get to have all the things that were excluded or censored from the US release. For example, we get to see Siren and Scarlet nude. ^.^ We get to battle the Czar Dragon (the king of the dragons) at Kefka's Tower. The job classes of the characters are listed under their names in the status menu. To me the characters feel much more alive than in the US release. The retranslation makes me feel like I'm watching the subtitled version of Sailor Moon Super S after watching the horribly censored and Americanized dubbed version. Aspects of Final Fantasy VI's storyline suddenly make more sense with all the extra, insightful detail that was cut out from the US release. I think it's interesting to experience the correctly translated names for all the characters, espers, attacks, spells and monsters. Overall, the Final Fantasy VI Retranslation is absolutely wonderful! But as highly as I view it, others have felt the opposite. Believe it or not, the release of the retranslation had caused a violent stir of outrage within classic gaming communities. =P To sum things up, some of the more 'hardcore' RPG fans saw the retranslation as an insult to Final Fantasy VI. They either couldn't handle the differences or they doubted the accuracy of its translation. Anyway, whether you find the Final Fantasy VI Retranslation to be boring, controversial, or better than the US release, the ultimate point is that it's something different. If you're like me, you've beaten the US release like over 50 times by now. The Final Fantasy VI Retranslation gives you a chance to play the game like new. However, if this is your first time playing Final Fantasy VI then I urge you to first play the official US release. Go to the Downloads section if you wish to give it a try.





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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:27
Dragon Quest 6

A série Dragon Quest é muito boa. É a mais famosa no Japão. Mais famosa até q Final Fantasy. Essa sexta versão tb só saiu em japones e foi traduzida pela Dejap. Na verdade ainda falta umas coisas pra acabar na tradução (q já leva quase 10 anos), mas praticamente todos os textos já estão traduzidos. Esse jogo é um obra prima. Indispensável.......







Emerald Dragon

Esse jogo tb é muito bom. Estou começando a joga-lo agora, pois a tradução saiu a cerca de um mes (setembro).
Abaixo estão algumas fotos:






Arabian Nights

Outro q só saiu no japão esta sendo traduzido pelo yonin. Já está quse pronto. Parece ser muito legal, e os gráficos são animais..........




Chou Mahou Tairiku Wozz

Este jogo é muito legal. É o jogo q eu estou jogando atualmente e estou quase terminando. O jogo tb só foi lançado no Japão, e é muito pouco conhecido no ocidente. Hoje podemos joga-lo em inglês, pois foi traduzido pelo nightcrauler a uns 6 meses atras. Os graficos são muito bons e a história é muito legal. Tem o estilo clássico dos rpgs e quanto jogar com certeza vai se lembrar dos bons tempos do Snes e do mega..... Indispensável:






Bakumatsu Kourin Den: Oni

Esse quase ninguém conhece. Só foi lançado no Japão e não tem tradução em inglês. E até onde eu saiba não tem ninguém traduzindo tb. Espero q no futuro seja traduzido......




Lufia

Lufia é um clássico. Depois posto mais coisas sobre ele. Fotos:


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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:28
TERRANIGMA

Eu nunca terminei Terranigma, mas cheguei a jogar por cerca de 2 horas. O jogo parece ser muito legal e sempre ouvi ótimos comentários sobre ele. Os gráficos sõ muito bons e tem o ambiente clássico dos rpgs. Terranigma é um action RPG, mais ou menos do estilo de Secret of Mana. Imperdível........



Final Fantasy 5

Eu nunca terminei esse jogo, joguei um pouco só e gostei muito, pois é do estilo q eu gosto. Qq dia vou pegar pra terminar, mas antes quero terminar o Final Fantasy 4. Na verdade quero terminar todos os FF hehe. As fotos galera:






Breath of Fire 2

Review por "Móveis Coloniais de Acajú"

A continuação do clássico de Snes, fez surgir muitas reclamações na época, a tradução da Capcom para o jogo era estranha, por exemplo, uma hora você é instruído a voltar para Hometown, mas no jogo se lê Township (deixando o jogador perdido), outros momentos como quando se vai equipar com a Rod e Bait, o Yes ou No são trocados.
Além disso, frases inteiras não faziam sentido, quando por exemplo, seu personagem zerava o HP, e ganhava mais uma chance de voltar, surgia na tela escrito "Hero grits theet and get up", estranho? Pouco.

Além disso o jogo era MUITO difícil, o sistema de combate por turnos lineares (um personagem após o outro sem diferença de tempo) deixava seu grupo aos ataques constantes de grupos de inimigos maiores sem dó. As vezes em uma rodada de ataques, todos seus personagens eram ceifados em um único turno.

Pudera, era um tipo de jogo que se levava tempo a se dar level up, por um lado era legal pois dava uma vida maior a jogatina, por outro, deixava tudo massante.
Além disso os inimigos davam pouquíssimo HP e dinheiro.

Tirando isso é um jogo impar, com uma ambientação muito interessante, o héroi Ryu descobre que é herdeiro de uma família de dragões, e parte junto a Bow, uma arqueiro cachorro, atrás de sua origem. O jogo tinha exelentes animações de batalha e de magias para a época, além de um sistemade ciclo de dia e noite que deixavam os encontros com inimigos muito mais interessantes.
O jogo também lhe permitia construir uma cidade própria, aumentando o replay value do game pois a cada jogada era permitido chamar aldeões com habilidades diferentes para tal.
Pudera, o jogo também tinha um sistema interessante de persongens secretos, além de Bleu, a mulher cobra, era possível fundir 2 personagens em 1 totalmente novo e com novas habilidades.

Hoje existe uma versão melhorada para Snes, que além de uma abertura com a música tema cantada (!), a tradução está perfeita.

Mais tarde fora lançada um remake para Game Boy Advance, com melhorias significativas na dificuldade do jogo (os inimigos deixavam o dobro de XP e Gold), menos encontros aleatórios, e melhorias (não totais) na tradução.
Terminei a versão de Snes e GBA, é um dos raros jogos que você segura para não matar o último chefe, afim de ficar bisbilhotando no sistema de fusão de personagens.
Outro detalhe, são os personagens que são muito carismáticos, coisa que só ví parecido no FF VI.




Front Mission

Clássico. Depois posto sobre o jogo.....









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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:29
Secret of Mana

Clássico. Depois posto sobre o jogo.....



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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:30
Seiken Densetsu 3 - Secret of Mana 2

Jogo com gráficos muito bonitos. Depois posto mais.....




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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:31
RayEarth



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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:32
Albert Odyssey






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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:33
Post para futuros updates, pois o fórum novo suporta menos caracters por post.
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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:34
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Mensagem publicada em 07/01/2009 23:44
Post para futuros updates, pois o fórum novo suporta menos caracters por post.

Ps, bem q o fórum poderia ser um pouquinho mais largo, pois aí caberiam 3 colunas de fotos.
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*Destruição*

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Mensagem publicada em 08/01/2009 11:29
Já pode postar? ^^

Nossa, fui descendo e não vi FF6, começou a bater um desespero... ^^. Eu considero FF6 o melhor ainda hoje: FF6>>>FF9>>>FF7>>>FF5>>>FF8>>>>>resto
Me passa mp sobre essa retradução pls?
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A história de L4D e curiosidades

Giulianosse BR
Nerdlife
Porque sempre tem tanto blur nas imagens ?


vai ver a glr roleplayer gosta de jogar com um char míope

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Mensagem publicada em 08/01/2009 13:08
*Destruição*
Já pode postar? ^^

Nossa, fui descendo e não vi FF6, começou a bater um desespero... ^^. Eu considero FF6 o melhor ainda hoje: FF6>>>FF9>>>FF7>>>FF5>>>FF8>>>>>resto
Me passa mp sobre essa retradução pls?


Acha q eu ia esquecer FF6?


Ainda estou ajeitando o tópico. Tenho q arrumar essas fotos que estão fora do ar. Logo logo vai estar tudo certinho e bonito.

Será q posso colocar links pras traduções? Ou é proibido?

Falou........
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thedoug

Midknight

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Mensagem publicada em 08/01/2009 14:04
The Doug
*Destruição*
Já pode postar? ^^

Nossa, fui descendo e não vi FF6, começou a bater um desespero... ^^. Eu considero FF6 o melhor ainda hoje: FF6>>>FF9>>>FF7>>>FF5>>>FF8>>>>>resto
Me passa mp sobre essa retradução pls?


Acha q eu ia esquecer FF6?


Ainda estou ajeitando o tópico. Tenho q arrumar essas fotos que estão fora do ar. Logo logo vai estar tudo certinho e bonito.

Será q posso colocar links pras traduções? Ou é proibido?

Falou........


Que bom que vc reviveu o topico de RPG do SNES, melhor topico do museu.

Enquanto ao links pras traduções fico na mesma duvida se pode ou não postar. Mas como a maioria desses jogos são Abandonwares por ter mais de 10 anos acho que não haveria problema.

Não esquece de por a serie Y's do Snes.

Cara faz tambem um topico de RPGs do Mega e Saturn, tem muito RPG bons desses sistemas que a galera desconhece.

Fui.
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